A-SUV segmenti Hyundai INSTER ile elektrikleniyor – AUTOMOTIVE
Zarif bir tasarım felsefesine sahip olan otomobil, segmentinde lider ürün yelpazesi ve çok yönlülüğüyle öne çıkıyor. Gelişmiş teknolojik özelliklere sahip, özellikle şehir içi kullanıma yenilikçi bir imaj getiren, ferah iç mekanıyla öne çıkan yeni kompakt elektrikli araç, güvenli ve kaliteli sürüş sunmak üzere gelişmiş akü ve elektrik motoru teknolojisiyle üretiliyor. Diğer Hyundai ve IONIQ modellerinde olduğu gibi hızlı şarj altyapısı sunan INSTER, WLTP regülasyonlarına göre 355 km’ye kadar menzil vaat ediyor. INSTER, bu ürün gamıyla kendi segmentindeki en iyi değeri sunarak, çevreye saygılı, gelecek nesillere temiz bir dünya bırakma sorumluluğundan vazgeçmiyor. Cesur tasarım ve benzersiz özelliklerINSTER, 2021 yılında satışa sunulan ve yalnızca Kore’de üretilen CASPER benzininin tasarım mirasını temel alıyor. Hyundai’nin Kore dışındaki diğer pazarlar için stratejik olarak geliştirdiği INSTER’in stili, daha fazla iç alan ve sağlam yol tutuşu sağlamak için uzatılmış bir gövdeden oluşuyor. Geniş dingil mesafesiyle desteklenen araç, A segmenti içerisinde yer almasına rağmen çok daha büyük otomobillerle yarışacak bir iç konfor sunuyor. Bu sayede tam olarak A segmentinin kompakt modelleri ile daha geniş bir iç hacim ve ferahlık sunuyor. Genişliği sayesinde yük kapasitesi artırılan araç, şehir içinde esnek manevra kabiliyeti ve sıkışık alanlardaki pratik kullanımıyla dikkat çekiyor. INSTER’in gövde tasarımı onun bir SUV olduğunu doğrudan gösteriyor. Bu kompakt SUV profili, sağlam çamurluklar, dik A sütunu, yukarı doğru hizalanmış tamponlar ve tavan raylarının yanı sıra basit yüzeylerle elde ediliyor. LED gündüz farları ve piksel grafik sinyal lambaları, arka lamba ve tamponla birleşerek sportif bir görünüm yaratıyor. Ayrıca donanıma bağlı olarak 15 veya 17 inç alaşım jantlı INSTER’i tercih edebilirsiniz.İç mekanlarda çok yönlülük ve kaliteli malzemelerINSTER, gelişmiş kabininde 10,25 inçlik dijital panel ile kullanıcılarını karşılıyor. 10,25 inç büyüklüğündeki navigasyonlu bilgi-eğlence sistemi, diğer modellerde olduğu gibi dokunmatik ekrana sahip. Daha geniş alan hissi yaratmak üzere tasarlanan bu kabinin orta konsolunda kablosuz şarj, havalandırma ve multimedya gibi kontroller yer alıyor. INSTER’in direksiyon simidindeki grafikler, otomobilin yüksek teknoloji imajını güçlendiren bir piksel temasıyla sunuluyor. İç tasarımın daha da kişiselleştirilmesi için üst kapı kaplamaları da bir seçenek olarak mevcuttur. INSTER’in iç mekanı çok yönlülük ve ferahlık sunarken ön sıradaki oturma alanı doğrudan geçiş imkanı sunar. Arka koltuklar ayrıca 50/50 oranında bölünebiliyor ve gerektiğinde ileri geri kaydırılabiliyor ve yatırılabiliyor.Sürdürülebilirlik bir önceliktirHem dış hem de iç mekanda sürdürülebilir malzemeler kullanan INSTER, geleneksel olarak siyah boyada kullanılan karbon siyahı pigmentini geri dönüştürülmüş atık lastiklerden yapılmış bir boyayla değiştiriyor. Ayrıca iç plastik malzemeler PET şişelerden ve şeker kamışından elde edilen biyo-polipropilen kullanılarak hazırlanıyor.Segment lideri hızlı şarj ve pil ömrüHyundai INSTER, DC şarj hızı ve maksimum özerkliği ile öne çıkıyor. Kullanıcıların şarjda daha az zaman harcamasına olanak tanıyan altyapı sayesinde daha konforlu seyahat özgürlüğü sunuyor. Standart olarak 42 kWh batarya ile donatılan INSTER’de ayrıca opsiyonel olarak 49 kWh uzun menzilli batarya da bulunuyor. Bu iki versiyon 71,1 kW (97 hp) ve 84,5 kW (115 hp) güç üretiyor ve tek bir motorla çalışıyor. Her iki versiyonun da maksimum tork değeri 147 Nm olup, uzun menzilli versiyon tek şarjla 355 km (WLTP) segmentinde lider menzil sunarken, 100 km başına ortalama enerji tüketimi ise 15,3 kWh seviyesinde yer alıyor. Hyundai INSTER, 120 kW’lık yüksek güçlü DC şarj istasyonu kullandığında yaklaşık 30 dakikada %10’dan %80’e kadar şarj olabiliyor. INSTER ayrıca standart olarak 11 kW’lık yerleşik şarj cihazı, özel akü ısıtma sistemi ve yüksek verimli ısı pompası sunmaktadır. Harici ve dahili V2L işlevselliği sunan araç, çift yönlü şarja da imkan tanıyor. INSTER aynı zamanda elektrikli bisiklet, scooter ve kamp malzemeleri gibi cihazları vahşi doğada özgürce kullanmanıza veya şarj etmenize olanak tanıyan, kullanımı kolay, günlük bir cihaz olarak da adından söz ettirmeye hazırlanıyor. INSTER bu yaz ilk olarak Kore’de, ardından Avrupa, Orta Doğu ve Asya Pasifik gibi pazarlarda satışa sunulacak. Çoğu donanım ve teknoloji standart olsa da ileri konfor ve tasarım özellikleri de pazarın stratejisine göre belirlenecek. Ancak yakın zamanda INSTER CROSS isimli bir model daha INSTER ailesine katılacak. Daha güçlü, off-road odaklı bir tasarıma sahip olacak INSTER CROSS ile ilgili detaylar ileriki bir tarihte paylaşılacak. Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–