Güncel Haberler

MEB öğrencilerin mesleki yönelimlerini güçlendirecek envanterler uygulayacak

Ulusal Eğitim Bakanlığı (Para) tarafından verilen beyana göre, eğitici ve mesleki tercihleri ​​tanıyarak öğrenciler öğrencilerinin çıkarları, yetenekleri ve öğrencileri, doğru bir şekilde “mesleki ilgi ve mesleki becerilerin envanterleri” ni yönetmek için.

Yazılım süreçleri tamamlanan envanterler, bu yıl akademik yıldan itibaren ikincil ve lise öğrencilerine uygulanacaktır.

Dijital ortamda uygulanacak envanterler öğrenciler tarafından hazırlanan web sitesi aracılığıyla cevaplanacaktır. Cevaplar okul oryantasyon öğretmeni ve psikolojik danışmanlar tarafından değerlendirilecektir, böylece öğrenciler profesyonel rehberde rehber ve yerleştirme hizmetleri sunar.

Eğitim ve kurumsal yaşam arasındaki ilişkinin en bilinçli kavramlarına katkıda bulunacaktır.

Envanterler sayesinde, öğrencileri liseye yönlendirmeyi ve bunları doğrudan programın tercihlerine yönlendirmeyi, dijital becerilerini güçlendirmeyi ve mesleklere karşı olumlu bir tutum geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Çalışma, öğrencilerin uygun programları seçmeleri ve eğitim ve kurumsal yaşam arasındaki ilişkiyi daha bilinçli anlamalarına katkıda bulunacaktır.

“Mesleki Çıkar Envanteri”, bilim, doğa/ekosistem, sosyal etki, kültür, toplum ve inanç sistemi, sanat, spor, sağlık, teknoloji ve mühendislik, veri bilimi ve dijital iletişim gibi çok çeşitli öğrencilerdeki öğrencilerin ilgi alanlarını ölçmek için maddeler içerir.

Öğrencilerin mesleki gelişimini desteklemek için güçlü bir kaynaktır.

“Mesleki Becerilerin Envanteri”, liselerde 53 alanın ve 114 şubenin beceri profillerini ve orta ve lise öğrencilerinin tekniklerini belirlemeye hazırlandı.

Ortaokul düzeyinde, öğrenciler liseye geçiş sırasında ilgi alanlarına ve becerilerine uygun alanlara hitap edecek ve lise düzeyinde yüksek öğrenim programlarına veya profesyonel şubelere daha bilinçli yönergeler sağlanacaktır.

Envanterler sadece öğrenciler için değil, öğretmenler ve veliler için de rehberlik edecektir. Sürüş ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinde kullanılacak bu araçlar, öğrencilerin mesleki gelişimini desteklemek için güçlü bir kaynaktır.

Türk yüzyılın Moarif modelinin temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanan stoklar, Türkiye’nin eğitim ve istihdam arasındaki bağlantıyı güçlendirerek nitelikli insan kaynaklarını artırma hedefini destekleyecektir.

Bu şekilde, öğrenciler okul dönemlerinde kendilerini tanıyacaklar ve yaşamın geliştirme süreçlerinde potansiyellerini ortaya çıkaracak ve doğru profesyonel kararları alacaklardır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu